1) Skolen vil legge til rette for at våre elever skal kunne være aktive i ulike fagprosjekter, at de kan bidra til utviklingsarbeid og gjennomføre representasjons- og utvekslingsoppdrag i samråd med skolen. Selv om disse aktivitetene kolliderer med eller faller utenfor elevens timeplanlagte aktiviteter, skal de ha status som opplæringsrelevant elevarbeid med hjemmel i den generelle læreplanen eller kompetansemål i den enkelte faglæreplan. Slike elevaktiviteter føres med fraværsårsak og uten hake i «På vitnemål» i Visma in School.
Elevene skal kunne avtale alternativt opplegg skriftlig med kontaktlærer og den enkelte faglærer minimum fem skoledager (én uke) før fraværet etter mønster av studiedagavtalen. Det gjelder også for de tilfeller som naturlig faller innunder forskriften § 3-45.
Skjema for dette (PDF, 471 kB)
2) Fravær som faller innunder forskriften § 3-45 bokstav a til f:
For inntil samanlagt 10 skoledagar i eit opplæringsår, kan ein elev krevje at følgjande fråvær ikkje blir ført på vitnemålet eller på kompetansebeviset dersom det kan dokumenterast at fråværet skyldast:
a) helse- og velferdsgrunnar
b) arbeid som tillitsvald
c) politisk arbeid
d) hjelpearbeid
e) lovpålagt oppmøte
f) representasjon i arrangement på nasjonalt og internasjonalt nivå.
For at fråvær som skyldast helsegrunnar etter bokstav a ikkje skal førast på vitnemålet eller på kompetansebeviset, må eleven leggje fram ei legeerklæring som dokumenterer dette. Fråvær som skyldast helsegrunnar må vare meir enn tre dagar, og det er berre fråvær frå og med fjerde dagen som kan strykast. Ved dokumentert risiko for fråvær etter bokstav a på grunn av funksjonshemming eller kronisk sjukdom, kan fråvær strykast frå og med første fråværsdag.
Organisert studiearbeid og skoleadministrative gjeremål etter avtale med faglæraren eller rektor, skal ikkje reknast som fråvær.
Innanfor ramma av 10 skoledagar kan elevar som er medlemmer av andre trussamfunn enn Den norske kyrkja, krevje at inntil to dagar fråvær som er knytt opp mot ei religiøs høgtid, ikkje blir ført på vitnemålet eller på kompetansebeviset.
Eksempler fra skolens praksis som utfyller § 3-45, er deltakelse i begravelse, avlegging av privatisteksamen (bare eksamensdagen), dager til opptaksprøver til høyere utdanning og én dag til deltakelse i skoleforestilling i Kulturskolens regi.
Fravær som skal kunne regnes som organisert studiearbeid skal være faglig utviklende for den enkelte eleven og relevant for programområdet.