Skolebiblioteket

Skolens bibliotek ligger i 1. etasje.

Bilde av desken i biblioteket. - Klikk for stort bilde

Vi har et bredt utvalg av fag- og skjønnlitteratur, både til skolearbeid og fritidslesing. Vi har, i tillegg til bøker på norsk, også litteratur på samisk, engelsk, tysk, fransk og spansk.

Gratis læremidler

Biblioteket administrerer alt av utlån av fysiske og digitale læremidler. Kontakt bibliotekaren på Teams dersom du har problemer med lisenstilgang.

Lån av e-bøker og lydbøker

Last ned appen BookBites i App Store eller Google Play og logg på med Feide.

Her kan du låne e-bøker og e-lydbøker helt gratis. Boka leveres automatisk tilbake når lånetiden er utløpt.

Nasjonalbiblioteket
Her har alle med norsk IP-adresse gratis tilgang til bøker utgitt til og med år 2000.

Verdensbiblioteket
Her kan du låne e-bøker og lydbøker på mange språk. Helt gratis, du trenger bare å opprette bruker for å få tilgang.

Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek/Lydhør
Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek (NLB) har e-lydbøker og bøker i punktskrift for alle som har vansker med å lese trykt tekst. Skolen melder inn elever som har rett til skolelydbøker.

Skolebibliotekar

Stilisert profilbilde av kvinnelig ansatt - Klikk for stort bilde

Randi Brudeskar

Søk i skolebiblioteket